Prosjektkoordinator

Vega Consultants AS
Prosjektkoordinator
  • Stilling: Prosjektkoordinator
  • Lokasjon: Stord
  • Varighet: 1 år

Introduksjon

På vegne av kunden vår i olje og gass, er vi på jakt etter en prosjektkoordinator som ønsker en bred og variert stilling og å samarbeide med ulike aktører og teams i bedriften. 

Som prosjektkoordinator vil du være ansvarlig for prosjektledelse, planlegging og koordinering av aktiviteter for å oppfylle en kundeordre eller behov, samtidig som du jobber i henhold til økonomiske og kommersielle parametere, og sikrer kundetilfredshet. 

Du vil bidra til utviklingen av en operativ årsplan for virksomheten og ta del i diskusjoner om konsekvenser av endringer på produkter og prosesser og hvordan disse vil påvirke teamet. Servicekoordinatoren er en nøkkelrolle i å drive prosjektet fra start til slutt.

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver

Du vil spille en nøkkelrolle i å drive prosjekt fra start til slutt, og dine viktigste oppgaver vil inkludere:

  • Ta del i å drive prosjektgjennomføring fra start til slutt for en rekke prosjekter, inkludert tjenester, reparasjoner, oppussing, nybygg, oppgraderinger og redesign av ulike oljefeltutstyrsprodukter.
  • Drive sentrale prosjektinitiativer, inkludert OTD-gjennomgang, kostnad vs budsjettgjennomganger og tiltak for forbedring.
  • Ta del i Project Risk review og Lessons Learned økter
  • Overvåke og rapportere fremdrift og kritiske problemer.
  • Administrere tidsplaner og observasjons-/vitnepunkter.
  • Registrere og rapportere risiko og muligheter knyttet til pågående prosjekter.
  • Fremme og sikre overholdelse av HMS-plan, kvalitetsplan og tilhørende krav.
  • Være med på å lage tilbud/kostnadsoverslag for mindre tjenesteomfang/prosjekter.

Du vil også arbeide opp mot workshop og blant annet:

  • Administrere ‘Salgsordren’ i nært samarbeid med prosjektlederen
  • Lage arbeidsordre og jobbpakker basert på tekniske spesifikasjoner, og overlate disse til verkstedformann.
  • Løse problemer knyttet til WOP og/eller WO, delta på produksjonsmøter, og kommunisere status til prosjektleder/kunde.
  • Sikre tilgjengelighet av deler for de pågående verkstedaktiviteter.
  • Rapportere behov for -og ta del i håndtering av variasjonsbestillinger.
  • Drive, overvåke og administrere materialflyt mot prosjektet ditt, sikre rettidig eskalering av MRP-utfordringer.
  • Lage skipslinjer i SO og bistå logistikk med å eksportere deler etter behov.

Ønsket utdanning og erfaring

  • Fordi du vil jobbe med undervannsteknologi og service av prosjektutstyr, ønsker vi at du har en teknisk utdannelse, enten bachelor eller fagbrev.
  • Minimum 1 års erfaring fra prosjektarbeid i olje og gass eller tilsvarende industrier.
  • Du må være god i MS Excel og kunne utføre blant annet kalkyler, organisering og presentering av data.
  • Det er gunstig med erfaring fra produksjonsområder og utstyrfabrikasjon.
  • Du trives med varierte oppgaver og å kunne jobbe mot flere funksjoner i bedriften

Dette er en 1-års kontrakt med god mulighet for forlengelse, og ønsket oppstart er januar 2024. 

Som konsulent i Vega Consultants får du konkurransedyktige vilkår og betingelser og jevn oppfølgning gjennom ditt oppdragsforløp.

Hvis dette høres ut som neste steg i din karriere, gleder vi oss til å motta søknaden din! Kandidater vil bli vurdert og kontaktet fortløpende. 


REFNR

402068

STILLINGSTYPE

Heltid
Vikariat/engasjement

TILTREDELSE

SØKNADSFRIST

KONTAKTPERSON(ER)

Grethe Borg
90 52 19 29
grethe.borg@vegaconsultants.no