- Stilling: Prosjektkoordinator
- Lokasjon: Stord
- Varighet: 1 år
Introduksjon
På vegne av kunden vår i olje og gass, er vi på jakt etter en prosjektkoordinator som ønsker en bred og variert stilling og å samarbeide med ulike aktører og teams i bedriften.
Som prosjektkoordinator vil du være ansvarlig for prosjektledelse, planlegging og koordinering av aktiviteter for å oppfylle en kundeordre eller behov, samtidig som du jobber i henhold til økonomiske og kommersielle parametere, og sikrer kundetilfredshet.
Du vil bidra til utviklingen av en operativ årsplan for virksomheten og ta del i diskusjoner om konsekvenser av endringer på produkter og prosesser og hvordan disse vil påvirke teamet. Servicekoordinatoren er en nøkkelrolle i å drive prosjektet fra start til slutt.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
Du vil spille en nøkkelrolle i å drive prosjekt fra start til slutt, og dine viktigste oppgaver vil inkludere:
- Ta del i å drive prosjektgjennomføring fra start til slutt for en rekke prosjekter, inkludert tjenester, reparasjoner, oppussing, nybygg, oppgraderinger og redesign av ulike oljefeltutstyrsprodukter.
- Drive sentrale prosjektinitiativer, inkludert OTD-gjennomgang, kostnad vs budsjettgjennomganger og tiltak for forbedring.
- Ta del i Project Risk review og Lessons Learned økter
- Overvåke og rapportere fremdrift og kritiske problemer.
- Administrere tidsplaner og observasjons-/vitnepunkter.
- Registrere og rapportere risiko og muligheter knyttet til pågående prosjekter.
- Fremme og sikre overholdelse av HMS-plan, kvalitetsplan og tilhørende krav.
- Være med på å lage tilbud/kostnadsoverslag for mindre tjenesteomfang/prosjekter.
Du vil også arbeide opp mot workshop og blant annet:
- Administrere ‘Salgsordren’ i nært samarbeid med prosjektlederen
- Lage arbeidsordre og jobbpakker basert på tekniske spesifikasjoner, og overlate disse til verkstedformann.
- Løse problemer knyttet til WOP og/eller WO, delta på produksjonsmøter, og kommunisere status til prosjektleder/kunde.
- Sikre tilgjengelighet av deler for de pågående verkstedaktiviteter.
- Rapportere behov for -og ta del i håndtering av variasjonsbestillinger.
- Drive, overvåke og administrere materialflyt mot prosjektet ditt, sikre rettidig eskalering av MRP-utfordringer.
- Lage skipslinjer i SO og bistå logistikk med å eksportere deler etter behov.
Ønsket utdanning og erfaring
- Fordi du vil jobbe med undervannsteknologi og service av prosjektutstyr, ønsker vi at du har en teknisk utdannelse, enten bachelor eller fagbrev.
- Minimum 1 års erfaring fra prosjektarbeid i olje og gass eller tilsvarende industrier.
- Du må være god i MS Excel og kunne utføre blant annet kalkyler, organisering og presentering av data.
- Det er gunstig med erfaring fra produksjonsområder og utstyrfabrikasjon.
- Du trives med varierte oppgaver og å kunne jobbe mot flere funksjoner i bedriften
Dette er en 1-års kontrakt med god mulighet for forlengelse, og ønsket oppstart er januar 2024.
Som konsulent i Vega Consultants får du konkurransedyktige vilkår og betingelser og jevn oppfølgning gjennom ditt oppdragsforløp.
Hvis dette høres ut som neste steg i din karriere, gleder vi oss til å motta søknaden din! Kandidater vil bli vurdert og kontaktet fortløpende.
REFNR
402068
STILLINGSTYPE
Heltid
Vikariat/engasjement
Recent Comments