Logistikk koordinator

Vega Consultants AS
Logistikk koordinator

Innledning

På vegne av kunde, søker vi en junior logistikkkoordinator/innkjøper til å bistå deres SCM avdeling. Dette er et 5 mnds oppdrag, med mulighet for forlengelse. 

Du er gjerne i begynnelsen av logistikk karrieren din og har relevant utdanning innen logistikk, innkjøp, økonomi og administrasjon eller lignende, og gjerne litt relevant erfaring fra deltidsjobb eller praksisplasser.

Arbeidsoppgaver

Varekortbehandling

  • Oppdatere og vedlikeholde varekort regelmessig for å sikre nøyaktige data for innkjøp, lagerstyring og ordreoppfyllelse.
  • Sikre rettidig oppdatering av kostpriser i systemet i henhold til leverandørendringer eller prisgjennomganger.

ERP 3.0 Implementeringsstøtte

  • Assistere i overgangen til ERP 3.0, og sikre at varekort, kostpriser og andre forsyningskjededata blir riktig migrert og oppdatert.
  • Gi støtte til opplæring av teammedlemmer i nye ERP-funksjoner og prosesser.

Kitting og emballasjestøtte

  • Bidra til å sette sammen integratorpakker, og sikre at alle komponentene er nøyaktig montert og pakket for distribusjon.
  • Oppretthold inventar over materialer som brukes i kitting og sørg for at materialene blir omordnet når det er nødvendig.

Firmware oppdateringer for selskapets maskinvare

  • Støtte teamet med å oppdatere og administrere firmware i selskapets maskinvareprodukter, og sikre at enhetene er klare for distribusjon eller forsendelse.
  • Koordinere med andre avdelinger (f.eks. maskinvareutvikling, kvalitetssikring) for å sikre riktig firmware kontroll.

Koordinering av logistikk og lager

  • Bistå med logistikkstyring og sikre sømløs integrasjon med tredjeparts lagere i Europa.
  • Støtte koordineringen av inngående og utgående forsendelser, i tett samarbeid med tredjeparts logistikkleverandører.

Kostnadskontroll og prosessoptimalisering

  • Opprettholde nøyaktig data om fraktkostnader, leverandørgebyrer og lageromsetning for å optimalisere kostnadseffektiviteten i hele forsyningskjeden.
  • Identifisere muligheter for prosessforbedringer og bistå med å implementere mer effektive måter å administrere varelager, logistikk og innkjøp.

Tverrfunksjonelt samarbeid

  • Arbeide tett med innkjøp, drift, salg og andre avdelinger for å sikre at alle innkjøpsaktiviteter er i tråd med forretningsmål og kundenes forventninger.
  • Bidra til å løse forsyningskjedeproblemer etter hvert som de oppstår, og sikre minimal innvirkning på kundenes leveringsplaner.

Ønsket erfaring, kvalifikasjoner og egenskaper

  • Bachelor innen logistikk, innkjøp, økonomi og administrasjon eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Gjerne 1-2 års erfaring i forsyningskjede-, logistikk- eller driftsstøtteroller. Gunstig med slik erfaring i et høyt-tempo, teknologidrevet miljø.
  • Kjennskap til ERP-systemer (gjerne ERP 3.0 eller lignende) er en fordel.
  • Du jobber nøyaktig og er oppmerksom på detaljer. 
  • Du har gode organisasjonsevner, og evnen til å møte stramme tidsfrister. 
  • Du er fleksibel og kan endre prioriteringer ved behov.

Interessert?

For spørsmål angående stillingen, ta kontakt med Leah Jespersen på tlf. 41 33 29 39


REFNR

402875

STILLINGSTYPE

Heltid
Vikariat/engasjement

SØKNADSFRIST

Kandidater vil bli vurdert fortløpende

KONTAKTPERSON(ER)

Leah Jespersen
41 33 29 39
leah.jespersen@vegaconsultants.no