Innledning
Vår kunde, en operatør innen olje- og gassindustrien, forventer høy etterspørsel etter spesialister innen forsyningskjedeledelse i begynnelsen av 2025.
Vi søker derfor innkjøpere, kontraktsansvarlige, innkjøpsspesialister og andre med erfaring fra olje- og gassindustrien som ønsker å utvikle sin karriere hos en stor operatør.
Spesifikke oppgaver vil variere avhengig av stilling, men her er eksempler på hva du kan forvente:
Ansvarsområder
- Utvikle og implementere innkjøpsstrategier som er tilpasset virksomhetens behov og kategoristrategier.
- Lede forespørselsprosesser, inkludert strategisk utvikling, tilbudsevalueringer, forhandlinger og kontraktstildelinger.
- Forberede, administrere og operasjonalisere kontrakter, inkludert rammeavtaler, prosjektrelaterte kontrakter og avrop.
- Sikre kontraktsmessig etterlevelse, overvåke risiko og implementere risikobaserte oppfølgingsplaner for å støtte strategiske mål.
- Gjennomføre behovs- og markedsanalyser på både globale og lokale markeder.
- Samarbeide med interne og eksterne interessenter for å sikre effektiv håndtering og kommunikasjon.
- Administrere hele kontraktslivssyklusen fra tildeling til avslutning, med fokus på å minimere verdilekkasje, sikre etterlevelse og fremme sikkerhet.
- Drive og implementere forbedringsprosesser for å øke effektiviteten i innkjøp.
- Bygge og opprettholde strategiske relasjoner med leverandører og interessenter.
Ønskede kvalifikasjoner og erfaring
- Relevant Bachelor- eller Mastergrad; omfattende relevant erfaring kan kompensere for formelle utdanningskrav.
- Minimum 5 års erfaring innen innkjøp, kontraktsstyring eller prosjektinnkjøp, helst innen energi, olje eller gass.
- Sterke ferdigheter innen forhandling, mellommenneskelige relasjoner og interessenthåndtering.
- Erfaring med innkjøpsverktøy som Contiki og/eller SAP er en fordel.
- Demonstrert høy personlig integritet, etisk bevissthet og kommersiell tankegang.
- Flytende muntlig og skriftlig kommunikasjon på norsk og engelsk.
- Fleksibel og tilpasningsdyktig, i stand til å jobbe selvstendig og lede tverrfaglige team.
Ønsket tilleggskompetanse
- Strategisk tenkning og evne til å håndtere komplekse innkjøpsporteføljer.
- Dyktig i å utvikle og utnytte nettverk på tvers av interne og eksterne interessenter.
- Erfaring med etterlevelse innen områder som integritetsvurderinger, menneskerettighetsvurderinger og sikkerhet.
- Proaktiv tilnærming til risikohåndtering og prosessforbedringer.
Dette er lange oppdrag basert i Stavanger eller Bergen. Spesifik lokasjon er avhengig av stilling.
Interessert?
Dersom du ønsker å bli kontaktet om disse stillingene, send oss CVen din idag, og vi tar kontakt fortløpende.
For spørsmål angående stillingen, ta kontakt med Leah Jespersen på tlf. 413 32 939.
REFNR
402851
STILLINGSTYPE
Heltid
Vikariat/engasjement
SØKNADSFRIST
31.01.2025