Supply Chain Manager

Vega Consultants AS
Supply Chain Manager

Innledning

Vi ser etter en erfaren innkjøper til å lede et team i optimaliseringen av innkjøpsprosesser i et teknologiselskap. Her vil du ha hovedansvaret for å sikre at Supply Chain på best mulig måte bidrar til å tilføre verdi til selskapet og kunder gjennom effektiv drift i hele verdikjeden.

Hovedoppgaver

Operasjonelt

  • Lede Supply Chain-funksjonen ved å sette tydelige prioriteringer, fordele oppgaver og koordinere med andre avdelinger på en måte som sikrer både effektiv drift og et godt arbeidsmiljø.
  • Løpende avlaste teamet med daglige oppgaver slik som fakturahåndtering, innkjøp, utarbeidelse av å dokumentere m.v. når det er behov.
  • Sikre etterlevelse av etablerte rutiner og prosesser, som «Project Lifecycle», for å opprettholde kvalitet, forutsigbarhet og et strukturert arbeidsmiljø.
  • Etablere og vedlikeholde systematiserte arbeidsoversikter, slik at perioder med høy belastning identifiseres tidlig og håndteres i samarbeid med procurement og prosjektledere.
  • Sikre at avdelingens struktur, rutiner og arbeidsverktøy er hensiktsmessige og tilpasset behovene. Representere avdelingen i ERP-prosjekter og andre tverrfaglige initiativer.
  • Bidra til god informasjonsflyt og forståelse for utfordringer, prioriteringer og behov – både internt i avdelingen og mot ledelse, finans og andre relevante interessenter i selskapet.
  • Identifisere og gjennomføre forbedringstiltak som sikrer effektivitet, reduserer flaskehalser og skaper bedre samhandling på tvers av funksjoner.
  • Sikre tydelig og strukturert håndtering av forespørsler, slik at teamet kan fokusere på kjerneoppgavene uten unødvendige avbrytelser.

Strategisk optimalisering av varehus og lagerbeholdning

  • Sikre en optimal struktur av globale varelagre som minimerer kost og risiko, herunder tolloptimering og skatt, men som sikrer raske forsendelser. 
  • Treffe en optimal balanse mellom internt drevne lagre og lagerhold satt ut til tredjepart.
  • Kontinuerlig overse og kvalitetssikre lagerhold utført av tredjepart herunder korrekt føring i selskapets ERP system i nært samarbeid med regnskap/controlling

Ønskede kvalifikasjoner

  • Ledererfaring innen supply chain management er et krav. 
  • Lang erfaring med innkjøpsprosesser og optimalisering av disse ihht bedriftsstrategi, herunder minimum 5 år.
  • Erfaring med internasjonale verdikjeder og håndtering av internasjonale leverandører.
  • Erfaring med prosessforbedring. 
  • Du er flink til å kommunisere med flere aktører og få folk på lag til å jobbe mot felles mål. 
  • Du har et fokus på kostnadseffektivitet og høy service.  

 

Dette er et oppdrag basert i Stavanger med varighet ut 2025 i første omgang, og kunden ønsker snarlig oppstart. 

Interessert?

Hvis dette høres ut som stillingen for deg, ser vi fram til å høre fra deg! Kandidater vil bli vurdert fortløpende. 

Ved spørsmål angående stillingen, ta kontakt med Leah Jespersen på 413 32 939. 


REFNR

402976

STILLINGSTYPE

Heltid
Vikariat/engasjement

SØKNADSFRIST

KONTAKTPERSON(ER)

Leah Jespersen
41 33 29 39
leah.jespersen@vegaconsultants.no